JOAN PONS

Professor de Motors de Videojocs

Gran coneixedor del sector dels vídeojocs. És el professor responsable d’explicar els motors que fan funcionar els personatges i els escenaris.

  • sanghatta@gmail.com

Resum personal

Professor de la suit de Macromedia (2004), de Cultura Digital, metodologia docent i gamificació al Centre de recursos per l’aprenentatge i la innovació (CRAI) de la UB (12 anys), de Game Design a l’ENTI de la UB i al CITM de la Universitat Politècnica de Catalunya (3 anys). Membre de la junta de LUDO, l’associació espanyola de creadors de jocs de taula. Llicenciat en Historia, màster en documentació. Director creatiu a Arhat Games, estudi de videojocs en realitat virtual.

 

L’assignatura de Level Design fonamenta els seus continguts en varies àrees importants:
  • Conceptes bàsics de level design: Història, anàlisi, definició i tipus de nivells. Metodologies, aproximacions i documentació.
  • Idea inicial: La conceptualització d’un nivell de videojoc, definint els objectius, els reptes, el seu encaix a la història general del nivell, els seus “habitants”, enemics, obstacles, recompenses. L’estructura inicial del nivell.
  • Prototipat: Com crear nivells prototip per comprovar si les idees que hem desenvolupat al Mapa (blueprint) són vàlides o no
  • Playtesting: quines són les tècniques per comprovar els prototips i enriquir el procés iteratiu de la creació d’un nivell.
  • Direccionament de jugadors a través de les formes, colors, moviment, so enquadraments, composició, espai negatiu, etc
  • Secrets, misteris i sorpreses: Més enllà de l’evidència d’un nivell hi ha un segon nivell, a vegades més ampli, dissenyat per satisfer als jugadors més exploradors o per garantir-ne la rejugabilitat.
  • Eines i motors: Des de RPGMaker fins a Unreal Engine passant per Unity o d’altres. Durant els 2 anys dissenyarem diversos nivells utilitzant diferents motors i tècniques, amb una càrrega de programació mínima.