DIPLOMATURA EN IL·LUSTRACIÓ PROFESSIONAL

Preu:

0

Característiques del curs

  • Durada del curs 4 anys
  • Prerequisits No
  • Inici del Curs 09/14/2020
  • Horari: Dll a Dv matins o tardes
  • Matrícula: 750€
  • Preu: 420€/mes

Descripció

La il·lustració professional vinculada a la indústria de l’entreteniment és una professió de futur amb un ampli ventall de sortides laborals. No en va està en un sector que no para de créixer i que reclama constantment professionals capaços de crear els continguts gràfics necessaris per camps tan estesos com la creació de videojocs,  l'animació de llargmetratges i sèries,  el món editorial, la publicitat,  i tota mena de continguts multimèdia.

Tothom sap que treballar d’allò que més t’agrada és un privilegi. Però entre saber dibuixar i guanyar-se la vida dibuixant hi ha una diferència enorme.

En aquest curs t’ensenyem a treballar seguint els requisits i les exigències del mercat. Aprenent a organitzar-te la feina, a  treballar en equip, a complir els terminis i a presentar els projectes de forma professional. T’ajudem a preparar-te un portfoli competitiu  i t’afegim a la nostra borsa de treball i pràctiques, perquè puguis demostrar tot el que has après.

La Diplomatura en Il·lustració Professional cobreix des dels coneixements inicials  i bàsics de dibuix fins a les tècniques més avançades i especialitzades que capaciten a l’alumne per desenvolupar la seva carrera professional ocupant llocs de primer nivell dins la indústria de l’entreteniment.

L’ensenyança en el nostre centre és intensiva i exigent, però també ajustada a les capacitats de cada estudiant, amb l’objectiu d’aconseguir treure el millor de cada alumne en cadascuna de les etapes de la seva formació. Mantenim tutories personalitzades regularment.

Finalment cal destacar que la direcció del centre  envia cada curs dos informes sobre l’evolució tècnica de l’alumne. 

Sortides Professionals

· Ilustrador de premsa /publicitari

· Director d’Art

· Color Artist

· Disenyador de personatges

· Dibuixant de còmic

· Caricaturista

· Cartellista

· Il·lustrador infantil

· Il·lustrador de decorats per cinema i teatre

· Disenyador d’aplicacions mòbils

· Ilustrador web

· Il·lustrador llibres de texte

·Animador 2D per a sèries i llargmetratges

· Animador 3D per a sèries i llargmetratges

· Guionista

· Artista de Storyboard

· Artista de Previsualització i Layout

· Modelador 3D

· Rigger

· Artista de Set Up

· Artista de textures i shading

· Disenyador de personatges

· Artista de Visual Development

· Concept Artist

CONDICIONS

Edat mínima : 16 anys

Prerequisits: No

Horaris : De dilluns a divendres de 10h a 14h (torn de matins) o de 16h a 20h (torn de tardes)

Durada : Cuatre anys.

Curs Acadèmic: De Setembre a Juny

Titulació: Privada Diplomatura / Màster

Matrícula: 750€

Mensualitat: 420€

Places limitades. Recomanem matricular-se amb antel·lació per garantir-se la plaça.

Estructura

Primer curs: fonaments d’il·lustració i eines digitals

Aquest primer curs fixa els principals fonaments artístics i dedica la màxima atenció perquè l’alumne adopti sistemes de treball professionals a l’hora de crear les il·lustracions i que sàpiga reconèixer les parts més rellevants de cadascun d’ells.

Assignatures:

·Anatomia: Per ser un bon il·lustrador, independentment de l’estil o tècnica, es necessita un bon coneixement del cos humà. Treballem l’anatomia artística amb profunditat durant els dos primers anys.

·Guió, Narrativa i Composició: Les nostres il·lustracions expliquen històries i transmeten missatges. La narrativa gràfica i la composició són una de les habilitats més importants a l’hora de realitzar un projecte. En aquesta assignatura s’apren a determinar els elements visuals que apareixen a l’imatge i com influeixen a l’ Storytelling.

·Construcció de personatges:  Aprenem a dotar als nostres personatges d’una estructura sòlida que ens permetrà més endevant definir la seva volumetria i aplicar-los correctament la llum i el color.

·Enviroments: Treballem fonaments de perspectiva, ensenyem a crear profunditat a les imatges i a utilitzar adecuadament l’il·luminació i l’atmòsfera. Principis bàsics per esdevenir un bon Background Artist.

·Color 1: Aprenem teoria del color, i ens centrem en l'adopció de sistemes de treball correctes, i en l''ús de les principals  tècniques digitals que ens permetràn simular  l’aparença de tècniques tradicionals a  la il·lustracions. 

Segon curs: Perfeccionament de les tècniques

Aquest segon any està dissenyat per treure el màxim profit als fonaments bàsics adquirits en el primer curs, i en el perfeccionament de les tècniques artístiques. Aprofundim en Anatomia i Color i incorporem assignatures pensades per acostumar als estudiants a treballar seguint els requisits i les exigències del mercat , dotant-los dels recursos necessaris per donar als projectes l’acabat professional que exigeixen els clients.

Noves assignatures:

·Disseny de personatges: Després d’aprendre a fer una correcte Construcció de personatges, comença el procés de la caracterització. Es podria dir que és un càsting on triem l’actor que millor representa el rol que necessitem. En aquesta assignatura, aprendem a dissenyar els personatges, tenint en compte els seus trets físics i psicològics,  i totes les claus per crear un personatge amb capacitat per conectar amb el lector o espectador.

·Estils: Tenir un estil propi o ser versàtil? Aquesta és una pregunta que es fan sovint els estudiants. A Estils els ensenyem a adaptar-se a diferents estils gràfics perqué sabem que precisament entrenar aquesta versatil·litat els afavoreix també a l’hora de trobar el seu estil personal i els dona un ventall molt més ampli d’alternatives laborals.

·Projectes Els exercicis de clase es transformen en encàrrecs, i els professors els valoren com a feines professionals. Els estudiants aprenen a gestionar els projectes de principi a fi. Desde l’organització de la feina per complir els terminis d’entrega fins a una presentació de forma 100% professional.  En ocasions els projectes es desenvolupen en equip, on s’han de complir els objectius amb les mateixes limitacions de producció amb les que es troben els estudis professionals. D’aquesta manera els participants també entenen els beneficis i les dificultats del treball cooperatiu.

Tercer curs: Especialització

Després dels dos primer anys d’assignatures comuns, l’alumne ha construit una base tècnicament molt sòlida i ha aprés a treballar segons les exigències del mercat. És el moment de començar a especialitzar-se. Entre les assignatures d’especialització disponibles l’alumne n’escull tres per complementar les dues assignatures troncals obligatòries. Abans, els professors aconsellen individualment a cada estudiant sobre la seva projecció en cada especialitat.

Assignatures troncals:

Visual Development: L’artista de desenvolupament visual és el responsable de imaginar i crear els dissenys inicials dels escenaris, personatges, accesoris, paleta de colors i tot l’entorn gràfic inicial del projecte. Això el converteix en una peça bàsica en qualsevol tipus d’art visual, desde art conceptual, fins disseny gràfic, il·lustració, animació i videojocs.

Concept Art i Matte Painting Estretament lligat al desenvolupament visual, l’artista de concept art crea il·lustracions que reflexen la visió del projecte donada pel Director d’Art, i que serveixen de guia per altres departaments de producció. També treballem una de les tècniques més exteses en cine, videojocs, realitat virtual o publicitat . El Matte painting, on artistes amb gran domini del color, composició i il·luminació creen digitalment escenaris inexistents combinant imatges fotogràfiques, i aconsegueixen un efecte visual que ens fa creu-re que són reals

Assignatures d’especialització:

Animació tradicional: Aprenem a crear dibuixos animats a mà, il·lustrant cada fotograma amb tècniques 2D. Els artistes que dominen aquesta disciplina compten amb sortides professionals tant en l’indústria 2D com 3D, ja que les habilitats en animació i acting són comuns a les dues modalitats.

Animació cut out : La tècnica de l’animació amb retalls, és una variant de la metodologia stop motion, on s’utilitzen retalls plans, que posteriorment s’articulen per generar animacions.Té aplicacions tan en projectes publicitaris com en llargs i curts de cinema.

ZBrush : Un programa intuitiu que permet esculpir i modelar en 3D, texturitzar i pintar digitalment. El ZBrsuh cada cop és més utilitzat en cine, animació,fabricació de juguets, videojocs, publicitat i molts altres departaments d’art.

Game Design:Un Game Designer es el professional encarregat de definir tots els aspectes d’un videojoc, i el·laborar les mecàniques de joc, els nivells, les interfaces,i tot allò que defineix propiament el videojoc.

Anatomia : Oportunitat per aprofundir en el coneixement de l’estructura óssia i muscular del cós humà i especialment en les aplicacions més habituals dins la professió, com el disseny de personatges.

3D Max : El rei dels programes per modelar en 3D, renderitzar i animar qualsevol personatge, escenari o prop amb qualitat 100% professional.

Substance Painter: Una aplicació de referència per texturitzar assets 3D, que ens permet simular textures amb un acabat hiperrealista i recrear a la perfecció els aspectes reals dels materials.

Producte Editorial: Si t’agraden el còmic, els contes infantils, els jocs de rol, els llibres de text, i tots els formats d’il·lustracions que acaben impreses paper, aquesta és la teva opció.

Llicències Existeixen molts personatges famosos de televisió, películes o llibres que van lligats a infinitat de productes de merschandising. Els artistes de llicències, s’encarreguen de crear les il·lustracions per aquests productes. Multinacionals com Disney, Marvel, Lego, Mattel, són alguns dels seus potencials clients.

Portfoli : Cada alumne treballa de forma personalitzada amb el professor en la el·laboració del seu portfoli professional.

Quart curs: Projecte

Aquest darrer any es completa el procés de formació amb el projecte final d’estudis. Segons l’itinerari d’especialització escollit, els estudiants desenvolupen el projecte corresponent. Els projectes es porten a terme a l’escola en hores lectives, seguint el mateix ordre de producció i metodologia que en l’àmbit professional i amb el recolzament dels professors i experimentats especialistes del sector. Cadascun dels projectes va acompanyat de matèries complementàries necessàries pel bon funcionament del procés de producció.

En cas de no assolir el nivell de qualitat fixat en el projecte, la titulació final obtinguda és la de Diplomatura. En canvi, la superació d’aquest projecte, comporta la titulació de Màster.

Projecte d’animació: Creació i desenvolupament d’un curt animat d’entre 4 i 5 minuts de durada.

Assignatura complementària: Animació (II)

Projecte de disseny de videojocs: Creació de la versió Beta d’un videojoc creat desde 0.

Assignatura complementària: 3D Max (II)

Projecte editorial Creació amb estil propi d’un llibre il·lustrat a tot color.

Assignatura complementària: Producte editorial (II)


Professors principals

  • El director de l’Escola i de l’Estudi IBOIX. Acumula una gran experiència en el negoci de la il·lustració professional.

  • Un autèntic especialista en el dibuix de fons i escenaris, i en la seva aplicació en videojocs. Té una tècnica depuradíssima adquirida en les millors escoles dels Estats Units.

  • Un dels grans artistes del nostre país. Ensenya als alumnes a crear el dibuix més adequat per transmetre una idea. La paraula que més repeteix a classe és Storytelling.

  • Un dels nostres professors d’animació, expert en la producció de material per a sèries i llargmetratges de dibuixos animats. Molt exigent amb sí mateix i amb els alumnes. Resultats garantits.

  • Un dels grans artistes actuals, amb àmplia experiència en il·lustració comercial i en la indústria nord-americana del còmic. Molt per aprendre a les seves classes.

  • Gran coneixedor del dibuix natural i anatomia. Les seves obres estan en col·leccions privades d’arreu del món. Un privilegi tenir-lo de professor.

  • Professor d’escultura 3D amb ZBrush. Profund coneixedor de l’anatomia i dels videojocs. Per gaudir amb el modelatge de personatges fantàstics.

  • Professor d’Art 3D. Ha participat com a dibuixant 3D en videojocs de la popularitat d’Assassins Creed. Un autèntic crack en la matèria.

  • Jove talent especialista en còmic i disseny de personatges. Combina una gran experiència tant amb il·lustració com en docència.

  • Artista especialitzat en il·lustració juvenil, llibres de text, retrats i caricatures. Les seves obres sempre estan marcades per una gran quantitat de detalls que les fa úniques i irrepetibles. Un professor exigent amb una tècnica depurada.

  • Es poden crear imatges digitalment i donar-lis un acabat pictòric tradicional? El mestre en això és en David Otálora, un expert en color digital i concept art capaç de crear uns escenaris i criatures fantàstiques pel record.

  • És l’únic professor que no sap dibuixar. Per contra explicarà als alumnes com promocionar-se i establir-se en el mercat laboral.

  • És el professor especialista en color de l’escola. Domina com ningú el tractament de la llum i el pintat d’il·lustracions, tant en digital com amb tècniques més tradicionals.

VULL MÉS INFORMACIÓ